חזרה לעמוד הטיפים של היכן לעבוד

עולם העבודה הדינמי של היום מחפש עובדים עם מגוון מיומנויות וכישורים.
במציאות, אין אנשים שיש להם את כל המיומנויות הרצויות.
להלן מיומנויות אשר משקפות מגוון כישורים שמעסיקים מחפשים, שיכולים לתת יתרון בהשגת עבודה.

בתחום הקוגניטיבי +

חשיבה אנליטית: יכולת לפתור בעיות מורכבות, לתכנן פעולות בשלבים ולשלב בין ראיית התמונה הכוללת לבין ירידה לפרטים כשצריך.
חשיבה ביקורתית: יכולת ניתוח של תוכניות מורכבות, לבקרן, ולא לקבלן כ"מובנות מאליהן". לשאול, להטיל ספק ולהציע חלופות שעשויות לייעל את העבודה.
יצירתיות: להשתמש בגישה ייחודית וחדשנית כדי לפתור בעיות ולהתמודד עם משימות לא-צפויות בדרך מקורית.
ניהול ידע: לאתר, לארגן, לעבד, להעריך, לשלב ולהפיץ כמות גדולה של מידע ממקורות רבים. יכולת ליישם את הידע הרלוונטי בעבודתך.
התמודדות עם ריבוי משימות: יכולת לקדם, לשלב ולתעדף מספר משימות במקביל.
שיפוט וקבלת החלטות: ליישם חשיבה לוגית, מערכתית ויעילה לשם השוואה שיטתית של חלופות, תוך ערנות לתוצאות ההחלטה ורגישות להשלכותיה על האנשים מעורבים.
למידה עצמית: מיומנות לאתר מידע בתחום לא מוכר ולהפוך אותו לידע רלוונטי ובר יישום. היכולת לרכוש ידע ממוקד באמצעות קורס אינטרנטי.

בתחום התקשורת +

תקשורת בעל-פה: יכולת לנהל שיחה, להתבטא בבהירות אבל גם להקשיב בסביבה העסקית והאישית, לעמוד מול קבוצה ולהעביר מידע רלוונטי בצורה מעניינת וברורה, גם אם המידע מורכב.
תקשורת בכתב: הבנה של חומר כתוב, הפקת ידע בכתב והצגתו לאחרים באופן בהיר ותמציתי (למשל חומרי הכשרה מקצועית, נתונים עסקיים, נתונים על החברה ועוד).
יכולת ניסוח: היכולת לבטא את המסר שלך ברהיטות ומותאם לסביבה, כולל העברת משוב לחבר צוות, להביע הסתייגות מהצעה שהוצגה באופן מכבד, להעלות ולנמק הצעה שלך.

בתחום האישי +

הסתגלות: להתגמש ולהגיב ביעילות לשינויים בצוות, במשימות ובלוח הזמנים לתועלת הארגון. היכולת ללמוד ולהשתפר "תוך כדי תנועה".
יוזמה: מתבטאת הן ברצון לקדם רעיונות משלך באופן עצמאי ולהשקיע בפיתוחם ויישומם, והן בנכונות "להגדיל ראש", כלומר, לבצע משימות העשויות לייעל או לשפר את העבודה, גם מבלי שקיבלת הוראה ישירה לכך מהמנהל/ת.
יושרה: התנהלות אמינה בביצוע משימות, המשקפת את הערכים והסטנדרטים של הארגון, שמעביר מסר שניתן לסמוך עליך ועל הדיווחים שלך.
בקרה עצמית: יכולת ניהול זמן על-ידי תכנון וביצוע משימות בצורה עצמאית וללא פיקוח. ליזום, להתמיד ולהשלים מחויבויות בצורה שקולה, יסודית ואיכותית. הצבת יעדים לעצמך ועמידה בהם.
התמדה: התמקדות בתפקיד ובמשימות גם כאשר מתעוררים קשיים.
עמידה בלחצים: היכולת להתמקד במשימות החשובות ולקדם אותן גם במצב של ריבוי משימות, בלת"מים (אירועים בלתי מתוכננים), ודרישות סותרות.
התמודדות עם ביקורת: יכולת להתמודד עם משוב שלילי ולאמץ וליישם ביקורת עניינית, מבלי להיפגע אישית או להפחית מוטיבציה בעקבותיה.
נינוחות עם סיכון: היכולת לדבוק בהחלטה שהתקבלה, על אף אי-הוודאות והאתגרים הבלתי נמנעים בדרך.

בתחום החברתי +

שיתוף פעולה: להשתלב בצוות, לקבל אחריות משותפת, להקשיב ולהגיב בצורה עניינית לדעות ורעיונות של אחרים.
הכלה: לדעת לעבוד ביעילות עם מגוון של אנשים, תוך כיבוד דעתם והקשבה אמפתית.
מנהיגות: לדעת לעצב חזון ותוכניות ארוכות טווח, להדריך, להשפיע ולעורר השראה באחרים על מנת לבצע משימות בצורה מיטבית.
כישורי ניהול: להוביל אחרים (יחידים או קבוצות), לתאם בין פרויקטים ומשימות אישיות וקבוצתיות, תוך תיעדוף משימות בהתאם לצורך.
תודעת שירות: לנהוג באמפתיה, לשמור על סבלנות ושביעות רצון הלקוחות, ולחפש דרכים לעזור לאנשים ולשפר את הארגון.

בתחום הטכנולוגי +

היכרות עם תוכנות: מגוון מערכות הפעלה, שפות תכנות, בניית אתרים, יצירת והפעלת אפליקציות.
נכונות לאימוץ מערכות חדשות: ללמוד ולהסתגל לכלים טכנולוגיים חדשים ולנצלם בצורה יעילה ואפקטיבית, תוך פתרון בעיות.

בתחום המוכוונות לעתיד +

זיהוי הזדמנויות: היכולת להתייחס לבעיות כאל הזדמנויות ליצירת פתרונות.
היערכות לעתיד: הכנה להשתלבות במגוון קריירות עתידיות על ידי למידה מתמדת ורכישת מיומנויות נוספות.
התמודדות עם עמימות ואי-ודאות: יכולת לקבל החלטות ולפעול תוך נכונות להתגמש גם בתנאים של מידע חסר או חלקי.
ראייה קדימה: היכולת לצפות את ההשלכות העתידיות של פעילויות ומהלכים בפרויקט או בעבודה השוטפת, ולתכנן בהתאם.


Home page icon *** printer icon
לעמוד הבית *** הדפסת דף זה